Spårare 8–9 år

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

I Scouterna är det roligt bus utomhus som gäller. Du kan börja som spårarscout när du är åtta år, och var beredd på äventyr redan från första dagen.

Spårarscouterna träffas måndagar 18:00-19:30 i scoutstugan, och ibland på hajk eller andra helgaktiviteter. Eftersom vi alltid är utomhus minst en del av varje möte måste alla vara utrustade med kläder och skor eller stövlar efter rådande väder.

Du lär dig något nytt nästan varje dag i Scouterna, det är alltid roliga saker men ibland är de också väldigt bra att kunna. Som att tälja med kniv eller lägga bandage på någon som gjort sig illa. Vi lär oss genom att samarbeta i patruller, små grupper där alla är med och bestämmer. Det är smart, för tillsammans kan man alltid hjälpas åt att hitta på ännu roligare saker.

När man är scout gör man alltid sitt bästa men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång.

Om du vill komma i kontakt med någon av spårarledarna finns kontaktuppgifter här: Kontaktuppgifter till Spårarledare.