Bli scout i Gullbrandstorp scoutkår!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.

För att gå med i vår scoutkår kan du göra en intresseanmälan som skickas direkt till vårt medlemsregister. Fyll i uppgifterna nedan så hör vi av oss till dig inom kort. Fält som är markerade med * är obligatoriska.

Du kan bli scout hos oss från och med det året du fyller 8. Avdelningarna delas upp efter ålder. Läs mer om varje avdelning här: Avdelningar

Vill du veta mer eller komma och prova på är du välkommen at höra av dig till: gullbrandstorpsscoutkar@gmail.com

Här är länken till formuläret för intresseanmälan:

Scoutnet intresseanmälan

Bli scout nu

Just nu är medlemsavgiften i vår kår 400 kronor per termin.

I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför. När vi har läger eller hajk tillkommer nästan alltid en avgift för att täcka till exempel lägeravgifter, mat, hyra och transporter.

Av de pengarna går majoriteten till vår egen scoutkår, en del till Scouternas riksorganisation (i det ingår bland mycket annat försäkring och medlemstidning) och en slant till Hallands scoutdistrikt.

Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i distrikt och Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor.